måndag 1 februari 2010

turist i melbourne

De senaste dagarna har jag gjort massor. Shoppat alldeles för mycket... Sen tog jag en tur på City Circle Tram. En spårvagn som går runt hela Melbourne och är alldeles gratis, bara för att ta vara på att den är gratis så åkte jag två varv och sen hoppade jag av i Docklands och gick i en massa Outlet-affärer. Men jag hittade inget och det är kanske tur det, för jag kommer nog inte att kunna få ner allt i min lilla väska. När jag skulle åka hem från Docklands kom jag bara typ en station därifrån. Det var ett tram som hade gått sönder och sen stod det tio stycken efter och de sa att det kunde ta en stund. Jag tyckte bara att det var spännande och jag hade inte bråttom nånstans, men sen fick jag bråttom och det blev långtråkigt. Men sen kom tramen i alla fall igång igen och allt rullade på jag kom hem och sen for jag iväg lika snabbt igen. Iväg till St Kilda, mötte upp Jenny och gick pa Trafikljusfest på hennes hostel. Det blev en kul och galen natt och sen gick jag hem alldeles själv genom stan, eller gick gjorde jag inte. Jag tog tramet. Igår gjorde jag inte så mycket. Det behövdes inte. haha. Idag var jag uppe i ottan och åkte till zoo. Nu har jag laddat upp lite bilder och ikväll ska jag gå på bio med Jenny, det blir min näst sista kväll i Melbourne. bubu. Men sen väntar en massa annat roligt!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar