tisdag 2 februari 2010

Dag 170

Idag är det 170 dagar sedan jag åkte från Sverige. Det känns himla konstigt, så långt iväg men ändå så nära. Igår planerade jag resten av resan och fick nästan lite panik av att det är så lite tid kvar, och med lite menar jag fem, sex månader. Galet att man tycker att det är lite. Men det är så mycket jag vill hinna med innan jag lämnar landet.

Nu till vad som har hänt. Igår var jag som sagt på zoo. Sen tog jag tag i saken och började packa och hör och häpna, jag klarade det, visserligen har jag slängt ganska mycket, men jag tror att jag har ärvt skickligheten från mamma. (: Efter jag hade gjort det tog jag tramet in till stan och mötte upp Jenny igen. Vi gick och åt och sen tittade vi på Avatar. Himla bra. sen gick jag hela vägen hem genom Melbourne själv igen, men jag hade sällskap av alla tiggare som frågade mig om mynt.

Idag tog jag sovmorgon och har haft en hemskt tråkig dag. Har packat lite till och försökt att fixa det här med hemresebiljetten. Tråkigt men sant. Nu har jag i alla fall klurat ut hur jag ska åka, sen ska jag komma på när och sen måste jag boka det också eller ändra. Nu är klockan åtta här ska gå upp på rummet och packa hanbagaget och duscha, så att allt är klappat och klart för imorgon.

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar