fredag 5 februari 2010

tur

Igår var en tråkig dag, jag fixade bara en massa med biljetter och bestämde en massa saker. Spenderade den mesta av tiden på Work&Travel kontoret. Sen gick jag till Medicare och krävde tillbaka lite pengar, närmare bestämt 34 dollar och 30 cent. Det kan jag få en hostelnatt för i Sydney. Efter min långa dag på W&T ringde Ryan. Vi gick till Chinatown och åt massor av mat. Efter det åt vi massor med glass. och sen gick vi till Scubar och drack massor med öl. Det var en himla trevlig kväll. Idag vaknade jag ganska sent. Checkade ut och skulle bege mej till Bondi för att kolla in stranden. Men vad händer då? Jo, det ösregnar! Kul! Jag sitter kvar på hosteletoch väntar men när jag har väntat tillräckligt tar jag upp regnskyddet och sätter fast det på väskan och går. Efter halva vägen (som är jättelång) kommer solen fram och det blir svettigt! riktigt svettigt. Men jag går till W&Tkontoret och ska försöka lägga över musiken från min gamla mp3 till min nya iPod som jag fortfarande inte har nån musik på, men det går inte. Loggar ut och pratar lite med de norska tjejerna som jag träffade igår tre gånger. Sen ser jag nån jag känner igen. Det var den där killen som höll i infon om bussresan vi gjorde. och jag går fram och pratar med honom om hur fantastiskt det var och att vi var väldigt glada att vi åkte. Han var glad över det. och gick vidare till några andra. en liten stund senare kommer han förbi och ger mej en öl. Och när han ser min stora ryggsäck (som nu väger 18,4kg) plus mina andra tre väskor, frågar han om jag behöver skjuts till busstationen eller nåt. Åhja det vill jag. Han hjälper mej ut till bilen med mina 4 väskor och sen visar det sej att han bor i Bondi och så skjutsar han mej hela vägen fram till hostelets dörr. Vilken hjälte va? Hostelet jag bor på nu är ett riktigt surfhostel, det lite trista är att det är väldigt många svenskar här också. Jag vill träffa lite annat folk också. Ikväll ska jag inte göra nåt kul. Jag ska packa om mina väskor så att de blir flygvänliga, duscha (för jag blev så hemskt svettig när jag gick med min tunga väska) samt gå igen om mitt konto. Måste kontrollera vart alla mina pengar tagit vägen.

Hoppas att ni får en lite roligare fredagskväll än jag!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar