onsdag 30 september 2009

ackelboende

Läget nu är inte det bästa! Jobbet är världsbäst och vi trivs båda två där. Men boendet är allt annat än bra! Det är hemskt. Om vi tyckte att hostelet i Sydney var äckligt så vet jag inte vad jag ska kalla det här. Det är hemskt.

Vi flyttade in i fredags och det känns som om vi har bott där i en evighet. I fredagskväll försökte vi städa upp lite i allt det hemskt äckliga, men det slutade i tårar. Så äckligt är det. Mögel på väggarna, kackelackor, möss och så luktar det hemskt av blöt hund. Som tur är bor vi inte inne i huset. Då hade jag nog antagligen dött. Vanen är faktiskt helt okej. Fast det är ju inget man vill bo i en längre tid. Jag är faktiskt ganska trött på det redan, och det har inte ens gått en vecka.

Just nu är vi inne i Darwin, vi har bokat 2 nätter på hostel igen. Jag ska jobba typ fem timmar ikväll sen jobbar jag inte förrän på fredagkväll klockan 8. Vi hade nog aldrig stått ut att tillbringa all tid i vanen vid rucklet. Så det känns skönt att vara här. Vi har försökt att hitta ett eget boende, men det är inte det enklaste. Vi har engagerat nästan alla vi träffar i den här frågan. Igår när jag jobbade så pratade jag lite med vakten och han blev riktigt förvånad närjag sa att vi bodde i en bil. Så han skulle försöka hitta nåt för 100dollar i veckan och det är riktigt billigt. Så vi får hoppas på att nåt funkar. Vi hoppas att vi kan flytta i början av nästa vecka, så håll tummarna där hemma!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar