torsdag 24 september 2009

Darwin !

Jag skulle egentligen ha skrivit ner en hel del om den sista delen av resan, men just nu känner jag inte att jag har tid. Jag orkar inte heller för den delen, värmen tär på krafterna. Men jag gillar det ändå.

Dagarna i Darwin har varit både bra och dåliga. Men mest bra. Jag och Emma var ute i stan och lämnade en massa cv:n i affärer och på hotel. Det var en himla jobbig dag det. Men dagen efter var den motsatta. Då blev vi väckta av ett telefonsamtal från Backpacker Job Center. Vi skulle komma in så fort vi kunde och hon hade hittat en massa jobb till oss. Vi fick veta att det fanns två jobb till oss. Ett på en bar&restaurang och ett där vi skulle städa huset och tvätta limousinen för att få bo gratis. Vi blev så glada och allt var fantastiskt.

Igår var vi och provjobbade på baren och det gick så himla bra. Alla älskade de svenska blonda tjejerna i baren! När vi hade jobbat ungefär tre timmar mer än vad vi egentligen skulle ha gjort, kom Mitch, killen med limon och hämtade upp oss i limon, som i våra eller i alla fall mina ögon var en finare bil bara. Han körde oss hem till honom för att kolla på huset till Limousin-ägaren. Det var ett ruckel. Trailern vi skulle få sova i var en van med en madrass i. Allt var ganska smutsigt och det är vårt hem den närmsta tiden!

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi gick och köpte lite fler svarta kläder eftersom det behövs på jobbet. Sen har vi sovit lite efter vår hårda dag igår. Fyllt i lite papper till jobbet och lagat mat. Nyss när vi återvände till rummet efter kvällsmaten så satt det en lapp på vår dörr att vi skulle komma till receptionen. Det var en tjej på vårt rum som hade bedbugs och vi skulle flytta våra grejor så fort vi kunde. Så nu bor jag och Emma i ett familjerum. Bara jag och Emma. Det känns jättebra såhär innan vi ska bo i en bil.

Snart ska vi packa ihop alla våra grejor för imorgon kommer Mitch och hämtar oss med "limon" klockan 10. Sen vet vi inte vad som händer.

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar