lördag 19 september 2009

perth to karijini

Det har varit en helt galen resa. Med helt otroligt vackra vyer och många roliga dagar och kvällar. Vi blev nästan som en familj i gruppen och nu när alla har åkt åt olika håll så känns det faktiskt väldigt sorgligt.

Första dagen kändes inte så bra. Det var kallt, det regnade och gruppen verkade mest bestå av en massa konstiga människor, förutom jag och Emma då. Men så snart man började prata med folket så visade det sej att det var mycket trevliga människor. Och vädret blev bättre ju längre norrut vi kom.

Vi har varit med om så mycket att jag inte vet riktigt vart jag ska börja. Men jag kan ju försöka börja med första dagen. Då ösregnade det när vi kollade på Pinnacles i Nambung National Park, men det var fint ändå. Sen åkte vi mest buss hela dagen tills vi kom fram till hostelet i Horrocks Beach och Mark fixade supergod mat till oss. Andra dagen stannade vi efter frukost och kollade på valar. Fast det var inte så många. Efter valarna styrde vi bussen mot Kalbarri National Park och vandrade runt i en massa gorges. Natures window, the loop & z-bends. Det var helt ooootroligt jobbigt och varmt men helt klart värt det, så underbart fint. På kvällen stannade vi på ett fint hostel i Denham och åt god mat igen. Den tredje dagen började vi med att besöka Monkey Mia för att titta på delfiner. Det var något av en besvikelse. svinkallt och blåsigt. Några småstopp på vägen till hostelet i Coral Bay. Dagen efter snorklade vi från en glasbottnad båt. helt otroligt underbart fint. sånt där turkost vatten som man inte tror att det är på riktigt. Efter den fullspäckade dagen åkte vi buss till Exmouth och åt paella på en finfin camping. Dagen efter det skulle vi snorkla i Turquise Bay, vissa i gruppen gjorde det, men jag hade fullt upp med att hålla sanden borta från... ja allt. Det blåste så hemskt att det inte gick att göra nåt. Stannade på samma camping och lämnade Exmouth tidigt morgonen efter. För att dagen efter komma till Karijini där vi spenderade de kommande tre dagarna. Vi hikade i gorges sov under stjärnorna i swags och hade de jättemysigt med den underbara gruppen.