lördag 3 oktober 2009

det senaste

Det senaste dagarna har varit upp och ner. Mamma och pappa ringde och berättade om att Toffie hade fått en tumör i magen och att hon inte hade så långt kvar. Naturligtvis blev jag jätteledsen. Men som tur är har jag världens bästa Emma som stöttar mej nåt så otroligt.

Häromdagen när jag tog taxi in till stan efter jobbet sa pratade jag med chauffören om boende och han sa att han bodde i ett typ av kollektiv med en massa andra europeer. Och med en 25 m lång pool. Så idag så fort jag har fått tag på Emma så ska vi åka tillbaka till Nightcliff och leta upp Zoltan som han också heter. Förvirrande.

Igårkväll jobbade vi båda två. Mycket folk, mycket roligt och mycket dricks. ca 65dollar. Det sitter gött när man måste åka taxi från jobbet.

Igårkväll hände också en tråkig grej. Toffie avlivades. Hon var riktigt, riktigt dålig nu. Så det var väl lika bra. Jag hade bara så gärna bara velat träffa henne en sista gång. Fast jag har en väldigt fin sista bild av henne. På Arlanda när vi sprang mellan träden. Hursomhelst så har mamma och pappa tittat på en ny hund som de nog ska hämta idag. Det tycker väl att det blir tomt hemma utan både mej, Malin och Toffie. Och jag förstår dom! Det blir en liten Laban, men jag tycker att vi ska komma på ett nytt namn.

Ikväll är det en busy night på jobbet. Igen. Det är någon sorts match och massor med fulla människor. Det betyder mycket dricks och det gillar vi! Sen måste vi hem till äckelhuset och sova i vanen för sista eller näst sista natten.

nu ska jag nog ringa till Emma!
Ha det fint hemma i kylan!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar