lördag 19 september 2009

Karijini to Broome

Vi lämnade Karijini och åkte mest bara buss hela dagen, kom fram till ett paradis, för sandflugor. Pardue Station. Alla satte upp tält utom jag och Emma. Vi sov i swags under bar himmel med myggnät på huvudet och tro det eller ej, men vi över levde faktiskt. Hur som helst så var det underbart att ha en riktig dusch där man kunde duscha mer än fem kalla minuter. Av någon anledning lämnade vi dörren till bussen öppen över natten och på morgonen efter var det typ en triljar myggor och sandflugor på bussen. Alla på bussen satt och klappade händerna i en dryg timme, sen hade vi dödat nästan alla. Camille var det bästa myggmördaren. Efter några timmar till på bussen utan att klappa händerna kom vi fram till Broome och Cable Beach Backpackers. Det var både bra och dåligt. Men vi gillade inte det jättemycket. Det var hur som helst bra med dusch och toalett. på kvällen gick alla ut och åt på fin restaurang och japanerna tog springnota omedvetet. Dagen efter tvättade vi våra röda kläder, för allt var rött av den röda sanden. Sen gick vi till stranden och badade i de fina stora vågorna. Lovely! På kvällen gick jag, Emma, Camille, Manon, Glenn och Cathy ut och åt vi fortsatte kvällen på en bar där vi sjöng karaoke med aboriginals, det var kul! Dagen efter fixade vi med en massa inför nästa etapp av resan. och sen chillade vi på stranden innan vi gick ut och åt på restaurang igen.