söndag 4 april 2010

the great ocean road, sydney och norrut.

Har inte skrivit pa ett tag nu. Efter Adelaide som var riktigt mysigt tack vare Rhi och Micelle sa akte jag fran Adelaide till Melbourne via the Great ocean road pa en guidad busstur, med Going South. En lite grupp pa sju personer, 3 fran tyskland, en fran england, en fran schweiz och en fran nederlanderna och sa jag forstas. Vi var pa vinprovning adventurecaving dar vi klattrade genom sma hal i grottor under marken. Later kanske inte sa kul, men det var det verkligen.Sen gjorde vi ett par hajker. Grampians & MacKenziefalls. Jattefint och jattevarmt. Sov i ett 16-dorms-rum, det storsta jag nansin varit i. sag vilda koalor och fargglada faglar. Vi hade ett par himla roliga dagar tillsammans.Nar vi kom till Melbourne gick vi ut hela ganget och at pizza och drack ol och hade trevligt. Njot bara av dagarna i Melbourne eftersom jag redan har varit dar en gang. Satt i soliga parker och at frukt fran marknaden och laste bok. Harligt! Efter ett par dagar i Melbourne tog jag nattbussen till Sydney. Drygt 13 timmar pa buss, det var drygt... Stannade bara i Sydney en dag. Hamtade mitt medicare card sa nu kan jag bli sjuk utan att bli ruinerad. Men jag foredrar att forbli frisk. Traffade en hel massa svenskar i Sydney. Kandes som sverige sa jag drog vidare till Port Macquarie. Bodde pa varldens mysigaste hostel. Gick ner till havet och kollade pa solnedgangen. en tysk backpacker kom fram och pratade. Han jobbade som staty och ville visa mej en haftig grej. Tusentals fladdermoss som flog och flog. Enormt haftigt. Stod pa en bro och tittade pa dom. Sa kom en dam gaende med ett paraply, trots att det varken regnade eller var soligt. nagra minuter senare forstod jag varfor. Fladdermusbajs i mitt har! sa ackligt! Gick till stranden och Koalasjukhuset dagen efter och sen lamnade jag Port Macquarie och akte till Coffs Harbour. Annu ett ljuvligt hostel med Mexican night med fajitas sangria och mustascher. 2 svenskar fran vaxjo! woohoo. Dagarna spenderade jag pa stranden, sol bad och pepparkakor. sen kom Emma och Ryan med stora bilen och vi akte norrut. Stannade i Sandon, Yamba, Iluka, Ballina och Tweed Heads & Coolangatta. Vi hade trevliga dagar och kvallar. De stannade i Coolangatta och jag i Byron Bay som jag alskar!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar