tisdag 20 oktober 2009

tiden gar sa fort

Jag tycker att det var alldeles nyss jag var inne här och skrev men tydligen inte.

Vi har faktiskt varit ute två gånger tror jag att det är. Det blir inte så mycket av det nu när man jobbar i bar och det är himla bra, det sparar man mycket pengar på.

Vi har varit på Mindil Beach Market igen. Nu är den snart slut och det är vi verkligen inte glada över, får se om jag hinner gå på en till, jag lyckas nåmligen jobba varenda torsdag och söndag. Vi har också börjat märka av wet season lite grann. Ett par ösregn som har gjort att vi fått stanna kvar på jobbet och ta några drinkar. Så det är ju nästan bara bra. (:

En natt efter stängning gick jag och Emma och Ben och kocken, Luke eller något på D kanske det var. Strunt samma. Vi gick ner på stranden efter vi lekt av oss på lekplatsen och ätit stulna räkor med sås. De två herrarna lurade de två blonda tjejerna att det inte alls var nån fara att bada i vattnet, varken dödliga maneter eller saltvattenskrokodiler. Så de två dumma blondinerna litade på de två herrarna och traskade runt i vattnet en lång stund. De följde oss sedan hem och när vi berättade för Glenn som bor över oss om vårt äventyr så blev han rasande och nästan skrek att vi aldrig ALDRIG någonsin får gå i vattnet. Då blev vi lite skraja och tänkte att vi nog hade haft en himmelens massa tur. Behöver jag säga att vi inte kommer att gå där igen?

Annars har det rusat på i vanlig ordning. Jobba, sova och äta är väl i stort sätt det enda vi gör. Men jobbet är så himla roligt så det gör inget!

En annan hemskt rolig grej som har hänt ett par gånger nu är att Emma pratar i sömnen. Jag lyckades komma ihåg en av våra konversationer en natt.

Emma: Why doesn't the light work?
Linda: Vad ska du med lyset till?
E: Jag måste ju servera de här drinkarna!
L: Drinkar?! Vi sover ju!
E: Ja just det! Jag glömde att jag drömde!

En annan natt frågade hon om jag ville ha ölen i flaska eller burk. Och igår frågade hon vad jag ville, jag ville ingenting och då sa hon att hon var på väg upp för att låsa upp dörren för jag hade bett henne om det! Hon är för rolig hon, hon gör sovandet till ett nöje.

Just nu mår jag sådar. Jag har nästintill tappat rösten och har ont i halsen och huvudet, men det får man ta när allt är så bra!

Idag blev jag utelåst från huset. Jag var uppe och tittade på filmer med Kimberly & Lauren och åt leverpastej ! Hallelujah! Sen skulle tjejerna gå och lägga sej och jag gick ner, då hade Bill låst båda ytterdörrarna och Emma hade nyckeln med sej till jobbet. Så jag ringde till Bill och frågade var han var med min grova mansröst! Han kom hem och öppnade för mej och åkte iväg igen, nu är Emma hemma från jobbet igen och jag ska snart ta lite hostmedicin och sova!

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar