måndag 2 augusti 2010

äventyret över!

Jag är hemma, i Sverige, I Lönsboda. Jag har varit här i en vecka imorn. Den veckan har gått otroligt snabbt. Jag har varit på Emmabodafestivalen och spenderat tid med nya hunden, Rocky. Det har varit kul, men fy farao vad jag önskar att jag befann mej i Darwin i den svettiga klibbig underbara värmen med Sam, Elvira, Kajsa och alla andra underbara människor.

Även om det är jättekul att träffa alla hemma igen så saknar jag allt där. Livsstilen, vädret, människorna... Allt. Jag tror inte jag insåg hur mycket jag gillade det förrän jag kom hem. Det var då jag märkte hur stor skillnad det var. Jag ska definitivt tillbaka snarare än jag hoppas.

Det är helt obelivligt (är det där verkligen ett ord?) att det verkligen har gått ett helt år. Det känns som om det var igår jag stod där på flygplatsen med Micke och fick höra att vårt flyg var försenat och att vi skulle missa alla kommande flyg. Men samtidigt känns det som om det var evigheter sedan.

Jag ska försöka skriva ihop nåt om den sista tiden, det var så intensivt då så jag hade inte tid (eller lust) att skriva. Det finns så mycket annat roligt att göra än att sitta vid en dator och betala $4 per timme för att sedan bli förbannad över att det går så långsamt eller att det inte funkar. Men nu när jag är hemma i min tristess så har jag verkligen tid.

Nu ska jag försöka sova så att jag inte vänder på dygnet och får jetlag igen.

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar