måndag 25 januari 2010

melbourne

Idag har jag varit har i fem dagar! Det har gått galet fort. Jag gillar Melbourne. Men tennisen tar bort det där lilla extra som hade gjort att jag hade stannat ett tag till. Det är rent sagt omöjligt att få tag på boende och överallt hör man svenska. Det är nästan som att vara tillbaka i Sverige. Med tanke på att jag bara träffade Emma och Gabby under tiden i Darwin. Det har i alla fall varit bra här. Nu har jag fått tag på boende tills på tisdag nästa vecka och sen tror jag att jag drar vidare. Jag har redan hunnit med en hel del grejor. Jag mötte upp Gabby och traffade en hel bunt med svenskar. Det var trevligt. Vi var hemma i deras hus och grillade och på kvällen åkte vi till St Kilda och tittade på pingviner och åt mat & glass. Himla trevligt. I natt har jag sovit på ett jättefint hostel och jag vill egentligen inte härifrån, men det måste jag för det är fullt här i natt. Det här blir mitt femte hostelbyte på sex dagar. Jag är ganska trött på att checka in och checka ut. Men det får gå. Nu ska jag nog ge mig ut och leta upp det nya hostelet så att jag slipper vandra runt med min stora ryggsäck på mig.

L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar